NuFFnAnG

BerCInta

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Jumaat, Disember 04, 2009

Kisah Sebelum Raye Haji

Salam....mggu nie aku dilanda kesedihan tp dlm mase yg same ader kegembiraan....aku pun x tau la ape nak jd dgn aku skrg nie...hu....hu....

Pada 16.11.09 aku balik kg mlm naik bas...almaklumla nak bw kete x der...hu...hu...lg selamat rasenye naik bas kan...jimat pun jimat...tp mslhnye aku x tahan la bau pewangi dlm bas ke kete mesti rase cam nak fenin2 lalat gitu...sampai kg p.cik aku ambil....pas tue perut aku dah bbunyi ajk depe g mkn depe x nak...akhirnya m.cik kesayangan aku jgk la temankan walaupun mase tue kuih karipap dia x abis buat lg (mgkn utk anak buah kesayangan dia nie dia ikut gak aku g makan)aku g makan kat depan umah je...mase tue dah pkl 11 lebih...best gak kuar lepak malam2 kan...slmt x hujan je kan....p.cik aku dr k.l x sampai2 lg....aku pun nak tido la...tp br je nak lelap depe sampai ape lg...borak punya borak dekat pkl 2 da...br leh tido...dah lame giler aku rase yg aku nie x tido lewat....kah...kah...skrg nie aku mmg sll tido awal dah...almaklum la letih keje kot....

Sehari sblm raye haji....

17.11.09 - adik aku pg2 lg dah
kejutkan aku...hu...hu...x ckp tido la...pas subuh aku dgn adk laki aku pun pegi le pasar mencari bahan2 utk dimasak kan esok nak raye...family aku mmg tiap2 kali raye mesti ader lemang x sah la klu x der lemang kan...dah dkira aktiviti wajid sblm raye la...buat lemang...aku pun tunjuk la terer walaupun sebenarnye x la terer pun beli brg kat pasar...kah...kah...wat malu kaum hawa je kan..aku beli ayam,sayur dgn ikan..pas tue tingat plak adk bongsu aku nak mkn mee kari...sebagai kakak yg baik aku pun cadang nak buatkan la...tp x sedap jgn mare....
Sampai umah ayah aku kata kelapa dah mesin tinggal nak perah je....mak datok banyak tue....mahu lenguh thn nie...pas tue plak p.cik aku plan nak buat lemang sama2....ayah aku pun cadang la nak buat 17 kg...banyak giler kan....nie la first time aku buat byk cam tue...slma nie setakat 10 kg je....aku pun ape lagi la tunjukkan bakat kan....mula2 ptg bawang utk buat rendang ayam...pas tue adk aku sambung buat....adk laki aku plak kena keja time tue...tb2 je rase sayup time tue...aku rindukan mak....pas tue aku basuh pulut...kena buat 2 bekas....aku perah santan tp guna blander la...manje semangat nak buat jgk...tp x lame pun dia dah x larat...so aku lah yg mengabis segala tugas2nye...pas tue time rase nak taruh garam plak..jenuh gak la sbb byk sgt...tp yg best time nak masukkan pulut dalam buluh...aku dah byk masuk manje...erm....biasa la....abah sampai 3 kali g cr buluh la...pas tue aku kena siapkan utk rendang la plak...dlm mase tue aku sempat bakar ayam dgn ikan...siap bakar aku dgn adk2 aku terus makan...ha...ha..lapar time tue...walaupun pg tue dah makan nasi lemak...
pas siap semuanye....rendang dah atas api...lemang dah bakar...aku masak kan plak mee kari...alhamdullillah jd la jgk walaupun x sesedap maner kan....selesai semua...dlm pkl 4...aku tido...ha...ha...letih giler.....pas lemang masak ape lg...kami mkn lemang la...sedap...sape nak thn depan leh jual lemang...kah..kah....
nnt aku samb ye....

18.11.09
hari raye...aku blk kg...mkn bihun sup...pas tue aku tido...ptg blk umah abah...sblm blk g mkn kat kedai sbb aku dah x larat nak masak...ha...ha...sebenarnye x reti masak....

19.11.09
aku g cameron dgn adk2 aku walaupun sbnrnye aku dah naik cemuih g sana...tp best la jgk sehati suntuk aku kat sana...letih la jgk to best la dpt spend time dgn adik2 aku...g fun fair best giler...he...he...

20.11.09
aku kena blk dah la...
x bestnye....nak cuti lg...tp cuti x der....


mggu depannye .....nie yg tjadi kat aku dah pening la keje....erm...cam nak cr keje lain je...hu...hu....AKU SUDAH BOSAN....BOSAN....BOSAN


*gmbr nnt aku masukkan...tp mgkn lewat la...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...